petek, 29. avgust 2014

Cheesecake

Enkrat sem že delala "cheesecake", vendar ne bi rekla, da je bila tista ta prava. Tokrat sem se po prebiranju Huferkinega bloga odločila, da se tudi jaz preizkusim in ustvarim cheesecake. Pravo.




Pečico segrejemo na 175 °C. Za nizko tortico, premera 28, sem uporabila točno toliko sestavin:

Testo: 
250 g poljubnih piškotov (albert, masleni keksi - jaz sem uporabila polnozrnate)
125 g masla
80 g sladkorja
1 žlica vanilijevega ekstrakta
pol žličke cimeta


Piškote zdrobimo v sekljalniku, dodamo maslo, sladkor, vanilijevo aromo in cimet. Zmešamo, da dobimo enotno zmes, ki jo porazdelimo po pekaču. Sama sem uporabila relativno velik pekač (2r = 28 cm), pa je bilo še vedno veliko (preveč) piškotnega testa, tako da bi naslednjič uporabila samo 200 g ali pa še manj piškotov - meni sta nadev in preliv veliko bolj všeč. :)



Nadev:
3 kremni siri Philadelphia
150 g sladkorja
3 jajca 
žlička in pol vanilijevega ekstrakta

Za nadev zmešamo kremni sirček s sladkorjem, dokler ni zmes gladka in se večina sladkorja raztopi (kolikor se pač da). Dodamo jajca in vanilijev ekstrakt ter premešamo. Zlijemo v pekač in damo v prej ogreto pečico in pečemo 25 minut (20 + 5, po potrebi še 5). Pečemo samo toliko časa, da se zunanji rob napihne (meni je tudi malo popokal), na sredini pa zgleda še precej surova. Ko jo damo iz pečice, jo pustimo še nekaj časa v pekaču, da se speče do konca sama od sebe in se robovi zravnajo s sredico. Tako pečena bo kremasta in brez grudic.

Kot sem že napisala, je bil pekač relativno velik, piškotnega testa res veliko, za nadev pa se mi zdi, da se je nekako izgubil med piškoti in borovnicami - naslednjič definitivno vsaj 4 ali 5, še bolje pa 6 kremnih sirčkov. :)


Preliv:
500 g svežih ali zmrznjenih borovnic
100 g sladkorja
naribana lupinica 1 limete
sok limete + voda (skupaj 120 ml tekočine)
1 žlica koruznega škroba



Preliv sem naredila z zmrznjenimi borovnicami in je bil ravno tako odličen. Zmrznjene borovnice stresemo v kozico, takoj dodamo sladkor, limetino (ali limonino) lupinico, limetin (limonin) sok in žlico koruznega škroba. Počakamo, da vse skupaj zavre in malo pokuhamo. S tem se znebimo okusa škroba, hkrati pa veže borovnice s sokom skupaj. Prelijemo čez vsaj malo ohlajeno torto. Ohladimo na pultu (dobro uro, dve) in damo v hladilnik, kjer naj se zares dodobra ohladi (mislim, da je pri nas zdržalo 5 ur - mogoče bi jo naslednjič raje naredila zvečer, da do naslednjega jutra počaka v hladilniku).


Pa dober tek!

4 komentarji: