nedelja, 28. september 2014

Po švedsko #3: Swedish princess cake - prinsesstårta

Swedish princess cake ali prinsesstårta - po naše bi jo najverjetneje poimenovali torta švedske princese?

Sestavine te torte sovpadajo z vsemi tistimi, ki jih sama bolj ali manj uporabljam, tako da je nekakšna sestavljanka "mojih" tort. Malinova marmelada, slaščičarska krema, smetana, biskvit, marcipan in to je to:




Zdaj najbrž že veste, zakaj sem potrebovala čipko. :) In kako sem jo uporabila. In tudi vrtnica je moje delo.

Pa da gremo po vrsti. Najprej biskvit - Victoria sponge cake. Glede na to, da sem v življenju naredila že kar nekaj tort, se mi je to pripetilo prvič. Surov biskvit. Ponavadi pečem vsako plast posebej, ker pa to ni bil navaden biskvit, sem ga spekla v enem kosu. Maslo : moka (s pecilnim praškom) : sladkor = 1 : 1 : 1 + jajca. In ko ga pečeš, ti šele tekstura testa da vedeti, ali je pečen ali ne. Zobotrebec tukaj pomaga samo toliko, da vidiš, ali gre skozi testo malo bolj težko ali kar steče skozi (kar pomeni, da tam torta še ni pečena). In tako sem jo ponovno delala in spekla. Vendar bi jo naslednjič raje vsako plast posebej. Bo hitreje in manj zapečena na robovih, sploh stranskih in spodnjih, saj sem jo na vrhu pokrila s folijo. 

Da pečem biskvit v enem kosu, sem se odločila zato, ker sem potrebovala kupolasto obliko biskvita, da je bila torta čim bolj podobna kroni. Biskvit dvakrat prerežemo, prvo plast premažemo z malinovo marmelado, čez katero razmažemo en del slaščičarske kreme, na drug oblat razmažemo preostanek slaščičarske kreme in veliko stepene sladke smetane v obliki kupole in nazadnje pride še tretja plast biskvita, ki da torti končno obliko. Vse skupaj premažemo s smetano in oblečemo v marcipan ter okrasimo.




Recept

Biskvit
340 g moke
340 g sladkorja v prahu
340 g stopljenega masla
1 pecilni prašek
6 jajc

Pečico segrejemo na 170 °C.

Vse sestavine na hitro premešamo in damo v pekač, ki smo ga premazali z maslom in obložili s peki papirjem. Damo v prej segreto pečico in pečemo, dokler ni pečeno.

Slaščičarska krema ali Crème patisserie
600 ml + 100 ml mleka
1 vanilijev strok
60 g vanilijevega pudinga
20 g škroba
170 g sladkorja
6 rumenjakov

Mleko (600 ml) nalijemo v kozico. Vanilijev strok prerežemo po dolgem in semena postrgamo v mleko in segrevamo do vrenja. Precedimo. Jajca s sladkorjem penasto umešamo, dodamo puding in škrob, premešamo, da doobimo enostno zmes in jo razredčimo s 100 ml hladnega mleka. V jajšno zmes vlijemo vrelo mleko z vanilijo in med tem cel čas mešamo. Segrevamo dokler ne zavre in kuhamo 3 do 4 minute. Ohladimo.

Stepena sladka smetana 
Kremfix po želji (jaz sem ga uporabila, ker je torta nekaj časa stala in prestala dobrih 50 km vožnje)

Malinova marmelada

500 - 600 g marcipana
zelena jedilna barva
roza jedilna barva
sladkorne čipke

Za okrasitev marcipan pobarvamo v zeleno, en košček pa v roza. Na mizi, potreseni s sladkorjem v prahu, ga razvaljamo in nato položimo čez torto. Dekoriramo še s čipko in vrtnico. Lahko bi uporabili tudi pravo. :)

Kako narediti vrtnico? Iz roza marcipana oblikujemo najprej stožec (približno 7×20 mm) in nanj začnemo "lepiti" cvetne listke toliko časa, da se nam vrtnica zdi zadosti polna. Cvetne listke oblikujemo nekako kot krogce, ki jim odrežemo spodnji del. Za zeleni del izrežemo krogec iz zelenega marcipana, ki ga pričvrstimo na spodnjo stran vrtnice, in nanj "prilepimo" zelene listke, ki jih ima vrtnica (na drugi fotografiji). Velike listke vrtnice sem izrezala s pomočjo modelčka.

Ta vikend je bilo skoraj vse v znamenju Švedske - kar tako, brez razloga. :)

Ideja in pomoč z bloga: Global Table Adventures in semiswede.

Ni komentarjev:

Objavite komentar