torek, 8. september 2015

Paradižnikova juha

Vsako leto imamo ogromno paradižnikov, iz katerih nastane odlična paradižnikova mezga, seveda pa jih je toliko, da jih je treba porabiti še kako drugače. V solati. Z mocarelo in oljčnim oljem na popečenem kruhu. V paradižnikovi juhi. Za sataraš. Za omleto. Pa še kaj se najde, najbrž. 

Tokrat sem kuhala paradižnikovo juho. Mala dva jo imata tako zelo rada, da jo zmažeta en, dva, tri! Za njiju so zraven jušne testenine v obliki zvezdic, z možem si jo pa ustvariva vsak malo po svoje. Če svojega moža ne bi poznala, bi rekla, da je vlivanje čilijevih omak na vsako možno jed žaljivo, ampak vem, da temu ni tako... Pač ima rad pekoče, jaz pa pristno paradižnikovo juho.




Recept za paradižnikovo juho sem našla v Pellaprat-ovi francoski kuharici, ki mi je neizmerno všeč. :) Kljub temu, da rada prebiram bloge in svetovni splet po dolgem in počez, mi je velikokrat knjiga v fizični obliki ljubša. Ker nisem imela vseh sestavin in se mi ni dalo juhe prepasirati skozi cedilo, sem recept (za nas) malo spremenila. Pa še moko sem pozabila prepražiti, tako da sem jo potem zmešala s hladno vodo in vlila v juho preko cedila ter dobro razmešala. Najbrž niti ni bil moj dan. :)

Potrebujemo:
1 žlico olja
5 rezin slanine, razrezane na majhne koščke
1 čebulo, drobno sesekljano
(po želji korenje, olupljeno in narezano na majhne koščke, ki ga nisem imela)
4 žlice moke
1 - 1,5 kg paradižnikov, očiščenih in razrezanih na koščke
0,5 - 1 l jušne osnove
sol
poper
provansalske začimbe, predvsem veliko origana

Čebulo in slanino (ter korenje) prepražimo do svetlo rjavega, dodamo moko in jo prepražimo ter dodamo paradižnik. Ker na našem vrtu raste kar nekaj vrst paradižnika, sem tokrat izbrala vrste Black Krim (Noire de Crimée), ki je slajši, Green Zebra, ki je malo bolj kisel, ter Balconi Yellow, ki je ravno tako bolj sladek. Dodamo jušno osnovo, začinimo in kuhamo pol ure. Juho zmiksamo ali prepasiramo čez cedilo, še posebej priporočam, če ne marate pečk in koščkov olupkov v juhi oziroma želite imeti gladko juho. Juho ponudimo z zvezdicami, s kislo smetano, s kuhanim rižem, z zlatimi kroglicami... Tudi kombinacije so možne, vendar po pameti, včasih je tudi manj več!


2 komentarja:

  1. Kuharske knjige itak zmagajo! Ko bom velika bo mojo kuhinjo krasila veliiika polica s kuharskimi knjigami <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Se strinjam! Jaz upam, da bom kmalu zadosti velika za to... :) Pa polica tudi, seveda. Materiala je že precej! <3

      Izbriši