ponedeljek, 26. maj 2014

Torta za 2. rojstni dan

Kot sem že prejšnji teden pisala, smo praznovali rojstni dan. Tudi tokrat ni šlo brez torte. Kot že prejšnjič (za moj rojstni dan), sem se lotila Hershey's tortnega biskvita. Tokrat sem se pripravila malo bolje že pri samih pekačih - vaja dela mojstra.




Tortni biskvit sem delala po receptu s strani NaredilaAna oziroma z originalne Hershey's spletne strani. Recept je isti :)

Recept


Pečico vključimo in segrejemo na 180 °C.

Pripravimo pekače. Jaz pečem v nastavljivih obodih, ki jih utrdim s folijo najprej z zunanje strani in nato še z notranje in nato v notranjo stran položim še peki papir. Postavila sem vsakega na svoj pekač in pekla na dveh višinah z ventilatorjem. Tokrat ni bilo nobenega nereda, vse je ostalo lepo notri, vendar pa je potrebno model zares dobro stabilizirati s folijo. Modelov oziroma folije nisem mastila, ker ni potrebno. Tudi če se biskvit malo prime na obod, se ga z nožem čisto lepo odstrani - samo potegnemo med obodom in biskvitom.



biskvit

425 g sladkorja

235 g moke

70 g kakava v prahu
5 g pecilnega praška

8 g sode bikarbone
5 g soli
2 jajci

235 ml mleka
120 ml olja

5 ml vanilijevega ekstrakta

235 ml vrele vode

V skledi najprej zmešamo suhe sestavine. Posebej zmešamo vse mokre sestavine brez vrele vode in jih dodamo suhim sestavinam. Na koncu dodamo še vrelo vodo in vlijemo v pekač - eden ali dva oziroma po želji.


 
Jaz sem uporabila 2 pekača velikosti 24 cm. Ko sem dala pekača v pečico, se ta rahlo ohladi, tako da je temperatura za peko ravno prava - termostat pa nato nastavim na malo manj, 170 °C. Čas peke je približno 40 minut. Mogoče je bil še malo preveč pečen, tako da pecite raje kakšno minuto manj, da ostane biskvit še bolj sočen.

krema

7 dl smetane
500 g malin
100 g sladkorja

8 lističev želatine

Za kremo sem uporabila najbolj preprosto kombinacijo, smetano in maline, utrjeno z želatino. Glede na to, da je poletje, je to (skoraj) nujno, sploh če je bisvkit bolj kompakten, kot je recimo Hershey's. 



Maline sem pokuhala s 100 g sladkorja in precedila čez cedilo, da ni bilo pešk. Zmes sem kar precej pokuhala, tako da je postalo že precej podobno marmeladi. Želatino sem namočila v hladni vodi in jo kasneje raztopila v malinovem sirupu.

Smetano sem stepla, in ko je bil malinov sirup z želatino zadosti hladen, sem ga dodala k smetani in razmešala ter napolnila kalup, kjer je bil spodaj že en biskvit.

Na kremo sem nato dala še drugi biskvit (obrnila sem ga z ravno - spodnjo - stranjo navzgor, da je torta lepša).

torta

Torto sem nato v kalupu pospravila v hladilnik, da je želatina prijela in se je krema strdila toliko, da sem jo lahko začela oblikovati.

Najprej sem jo premazala z masleno kremo:

250 g masla sobne temperature
250 g mletega sladkorja
3 žlice mleka

Vse skupaj damo v mešalnik in stepamo čim dlje časa. Glede na to, da jo je zelo težko vso porabiti naenkrat, jo razdelim na vsaj dva dela, zamrznem in uporabim naslednjič (recimo v roku dveh mesecev), samo malo jo še premešam z mešalcem, ko se odtaja.

Ko sem nabrizgala masleno kremo, sem jo potem še zgladila, da je bila torta čim bolj ravna. Zatem gre spet v hladilnik, da se strdi. Pri meni je to navadno čez noč.


Zjutraj sem si najprej pripravila tičino maso. Vem, da veliko (zares veliko) ljudi ne mara te mase, ampak sama se potrudim, da jo zvaljam res na tanko. Mislim, da je v tem več učinkov; mase ne porabim veliko, lažje jo je pojesti (če jo pač hočeš) oziroma je ne gre toliko v smeti :)

Tičino maso kupim, barvam pa jo sama. Največkrat dosežem ravno tak odtenek, kot ga želim, včasih je pa kakšno nianso stran. Glede na to, da je barvo veliko lažje vmešati, če je v obliki gela ali tekočine, potrebujemo potem še kar nekaj mletega sladkorja, da postane primerne gostote in se ne lepi za površino. Za valjanje uporabim še malo škroba, ki nase veže vlago in s tem prepreči, da bi se masa prehitro stopila.

Za samo dekoracijo pa največkrat kopiram ideje s spleta ;) tokrat tole.

Ni komentarjev:

Objavite komentar