nedelja, 11. januar 2015

Torta za rojstni dan

Po navadi prvo torto v tekočem letu naredim za ženo moževega brata, moževo svakinjo. V tem primeru naj bi naveza, da moj mož vpraša svojega brata, kakšno torto ima rada njegova žena, delovala, vendar se na koncu izkaže, da je najbolje vprašati kar njo, kaj bi rada. Zaželela si je torto s čokoladnim nadevom in višnjami.





Za torto sem spekla tri bisvite premera 26 cm, za kar sem porabila:

7 jajc,
175 g sladkorja in
210 g moke.

Pečico sem vključila na 220 °C. Jajca sem ločila na rumenjake in beljake. Rumenjake sem s 75 g sladkorja penasto umešala in mešala toliko časa, da so postali fino gosti. Nato sem stepla sneg iz beljakov. Najprej beljake samo malo premešamo, da se začenjo peniti, in jim nato dodamo sladkor. Najprej mešamo na nižji stopnji, da se ves sladkor raztopi, nato stepamo hitreje, da nastane čvrst, gladek, sijoč beljakov sneg. Dodamo rumenjakovo zmes in narahlo premešamo s tehniko zgibanja, nato po delih dodamo še presejano moko. Zopet zmešamo s tehniko zgibanja in ko dobimo enotno zmes, jo enakomerno razdelimo na tri peki papirje. Pekače potisnemo v prej segreto pečico (s funkcijo ventilatorja), znižamo temperaturo na 200 °C in pečemo 10 do 12 minut, po potrebi kakšno minuto dlje, odvisno, kako so se biskvitne plošče spekle. Za peko biskvitnih plošč na spodnjo stran peki papirja s svinčnikom narišem velikost kroga, ki jo želim. Masa za biskvit je zadosti kompaktna, da jo lahko že na tej stopnji do določene mere oblikujemo.


Krema... Kreme se lotim en dan prej. Za zelo čokoladno pariško kremo potrebujemo:
1 l sladke smetane
800 g čokolade (jaz sem kombinirala temno in jedilno, lahko tudi belo).

Sladko smetano zavremo in jo prelijemo po čokoladi, ki smo jo prej razlomili na manjše koščke. Mešamo tako dolgo, da se vse stopi in nastane enotna zmes. Ohladimo in damo čez noč v hladilnik.

Če uporabimo več čokolade (razmerje od 1:1 do 2:1 za temno in 3:1 za belo), dobimo klasični ganache, ker pa je ta precej nasiten, sama uporabim manj čokolade in smetanovo čokoladno zmes naslednji dan stepem, s čimer dobimo tako imenovano pariško čokoladno kremo (malo lažjo in bolj puhasto varianto čokoladnega ganacha, po mojem mnenju primerna ravno kot nadev za torte).

Za torto (sestavljanko) sem porabila še 1 kozarec vloženih višenj in pol ter še 200 ml sladke smetane in 300 g bele čokolade za dekoracijo.

Višnje iz kozarca odcedimo, sok spravimo, da z njim namočimo biskvitne plošče. Višnje vedno preverim, jih prerežem na polovico, saj vedno vsaj kakšna vsebuje še peško, kar pa res ni fino, če pride pod zob. Prvo biskvitno ploščo namočimo, obložimo z višnjami in prekrijemo s čokoladno kremo, isto ponovimo z naslednjim biskvitom, zadnjega pa samo namočimo in z namočeno plastjo navzdol položimo na kremo. Na tej stopnji lahko premažemo še s čokoladno kremo, ali pa pustimo, če bomo torto obmazali z masleno kremo in oblekli v tičino maso. Sama sem se odločila, da jo premažem s čokoladno kremo. Pustimo čez noč ali pa vsaj nekaj ur v hladilniku, da se strdi.

Za dekoracijo sem naredila belo izpeljanko pariške kreme:
200 ml sladke smetane in
300 g bele čokolade.

Sladko smetano zavremo, dodamo k nalomljeni beli čokoladi, počakamo da se raztopi in dobro ohladimo. Dobro stepemo, napolnimo v dresirno vrečko z nastavkom in poljubno okrasimo. Sama sem vzela nastavek za rožne liste vrtnice, s katerimi lahko lepo oblikujemo vijuge - sem in tja z dreirno vrečko čez celoten obod. Nobena huda umetnost... :) Še napis in število let in to je to. Umetniško torta ni ne vem kaj, vendar paše kdaj tudi malo nostalgije. :)

2 komentarja:

  1. Zgleda slastna! Še malo in jo boš lahko spekla sebi :))))))))

    OdgovoriIzbriši
  2. Nisem prišla do svojega koščka - menda je bila dobra... Zase sem si pa že izbrala torto, tako da kar brez panike, torta bo, za vse ostalo pa še ne vem. :P

    OdgovoriIzbriši