četrtek, 22. januar 2015

Brizgani piškoti

Receptov za brizgane piškote je mnogo. Dolgo časa sem gledala recept mojstra Goljata, ampak... 20 rumenjakov za pol kilograma moke... Hmmm... No, recept sem seveda samo gledala, toliko jajc pač ne dam za ene piškote. Drugi recept mojstra Goljata pravi 15 rumenjakov in 6 celih jajc na 825 g moke... Tudi to sem dolgo časa samo gledala. Dokler ni Ana objavila recepta mamamie za brizgane piškote - tu potrebujemo samo dve jajci za 400 g moke, uporabimo pa tudi pecilni prašek... Ne me narobe razumeti, saj bi uporabila samo rumenjake, vendar ne 20, kljub temu da vem, da bi bilo testo bolj rahlo in da piškote delam za domačo porabo.





O.k., pregledala sem oba recepta, ki sta malo obrnjena na glavo - potem že ni ravno tako zelo pomembno, kako dodajam sestavine k maslu, ali pač? Nikjer pa ni zapisano, ali maso nato še mešamo ali ne, zato bom jaz objavila svojo varianto (št. 1, po receptu mamamie).

Recept:


300 g masla sobne temperature
100 g sladkorja v prahu
vrečka vanilijevega sladkorja
ščepec soli
dve jajci
400 g bele moke
zravnana kavna žlička pecilnega praška

maslo za pekače ali peki papir

Maslo stepamo v mešalniku zelo zelo dolgo, dokler ni penasto in puhasto kot oblak. :) Priporočam samostoječi mešalnik, lahko vmes pripravite vse ostalo in popijete še eno kavo. Postopoma po žlicah dodamo sladkor v prahu, vanilijev sladkor in ščepec soli. Še vedno mešamo. Dodamo jajca (ali ustrezno količino rumenjakov - najbolje je tehtati), eno po eno, da se dobro premeša v maso, in nato še moko s pecilnim praškom, tudi po žlicah. Če hočemo kakavovo maso, ustrezen del moke nadomestimo s kakavom v prahu. Vse dobro premešamo (jaz sem tu še vedno uporabljala mešalnik), masa mora biti precej voljna, ne preveč gosta, da jo lahko spravimo skozi nastavek za brizganje.


Vključimo pečico na 170 °C. Ko je masa pripravljena, jo nadevamo v vrečko za brizganje, nastavek za brizganje naj bo dovolj širok. Piškote poljubnih oblik nabrizgamo na pomaščen pekač ali pekač, obložen s peki papirjem. Pečemo jih, dokler niso svetlo zlato rjavo zapečeni, pazimo, da jih ne zapečemo preveč. Če pečemo več pladnjev hkrati, znižamo temperaturo pečice na 160 ali 155 °C in jih pečemo dlje časa. Pečene poberemo s pekača na rešetko in jih ohladimo. Ohlajene lahko premažemo z marmelado in sestavimo po dva skupaj, pomočimo v čokolado itd. Meni pa so najboljši kar brez vsega s kozarcem mleka ali skodelico jutranje kave...

2 komentarja:

  1. Ti so tooolk dobri! Sm nardila uno varjanto s kakavom in so odlični :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ane, slastni so... :) naslednjič bi edino razmerje jajca/rumenjaki/pecilni prašek malo predelala :) samo še ne vem kako...

    OdgovoriIzbriši