petek, 18. april 2014

Orehova potica




Velikonočna potica je navadno ena izmed dveh na leto, ki ju spečem - redko se zgodi, da je poleg božične in velikonočne še kakšna.

Nekateri imate še jutri čas, da jo naredite. Danes, ko je naše malo dete spalo, sem imela dve uri in pol, da sem ustvarjala.

Recept

Testo (okvirno):
700 g moke
100 g sladkorja
vanilijev sladkor
limonina lupinica
ščep soli
60 g kvasa
4 dl mleka (zamenjam 1 dl z vodo)
2 celi jajci
2 rumenjaka
80 g masla (sobne temperature)


Moko sem presejala, dodala sladkor, vanilijev sladkor, limonino lupinico in ščep soli. Vse skupaj sem zmešala in naredila jamico. V mešanico mleka in vode sem nadrobila kvas in vse skupaj vlila v jamico in pomešala z moko. Posebej sem razmešala jajci in rumenjaka, dodala k testu ter na koncu še maslo. Zamesila sem testo, ga pokrila in pustila, da je vzhajalo približno za dvakrat.








Nadev (okvirno):
850 g mletih orehov
250 g sladkorja
vanilijev sladkor
3 dl mleka (zamenjam 1 dl s sladko smetano)
2 celi jajci
2 rumenjaka
cimet
malo ruma

Orehe sem zmešala s sladkorjem, vanilijevim sladkorjem in cimetom. Poparila sem jih z vrelim mlekom (in smetano) ter razmešala. Nato sem dodala še rumenjaka in jajci ter na koncu malo ruma. Po potrebi lahko dodate še malo mleka, če se nadev ne zdi zadosti mazav.




Med tem časom, ko je testo vzhajalo, sem pripravila pekače - najprej namakanje z mlekom, nato mazanje z maslom in nakoncu še posip z drobtinami:




Vzhajano testo sem dala na pomokan prt in ga razvaljala na tako velikost, da je za moj pekač (to je približno 2x premer pekača) in še nekaj ostane (danes še za ta mali model). Nato sem ga namazala z nadevom, zavila, dala v pekač, premazala z jajcem in mlekom, našpikala in spekla (predhodno ogreta peččica z ventilatorjem, 180° C, 40 minut - da je zobotrebec suh + 10 minut v pekaču, preden jo obrnem).












Upam, da še komu tako lepo uspe. Prijetne praznike pa dober tek!

3 komentarji: