nedelja, 21. december 2014

Kivijeva marmelada

Za vse tiste, ki mislite, da se iz eksotičnega sadja ne da skuhati odlične marmelade, je prav tukaj in zdaj ta objava dokaz, da se da... In še dobra je! :) Že drugo leto zapored se jeseni in zgodaj pozimi dobesedno valjamo v kiviju, ki dozori pri dedku in babici. Daleč od tega, da ga ne bi marali, ampak preveč je preveč in namesto, da bi postal preveč zrel, dobil tisti neprijetni okus in na koncu segnil, sem se odločila, da ga spravim na varno - v marmelado. Idejo sem že pred časom zasledila na Huferkinem blogu, ampak sem si delo vseeno še malo olajšala.


Ker je kivije preveč dolgočasno lupiti, sem jih (z moževo pomočjo) prerezala na pol in meso postrgala ven s čajno žličko in dala v lonec, kjer se jih zbrala večina. Tistih nekaj najbolj trdih je bilo res potrebno olupiti, ampak se je izplačalo. Nato sem kivi malo pokuhala, pretlačila, malo zmiksala s paličnim (približno 1/3 celotne količine) in dodala želirni sladkor. Na tem mestu je mogoče vredno omeniti, da želirni sladkor ne vsebuje želatine, ampak pektin in citronsko kislino v optimalnem razmerju, da marmelada nastane - vedno, ne glede na vrsto sadja. Sama sem vzela želirni sladkor 3:1 in ga porabila približno 300 g za cca. 1,5 kg kivija. Počakamo, da se sladkor raztopi, zmes ponovno zavre in kuhamo na majhnem ognju slabih 10 minut. Če je marmelada pripravljena (= dovolj gosta in želira), preverimo tako, da si majhen krožniček postavimo v skrinjo, da se shladi, in nato nanj razmažemo eno žlico marmelade. Če se marmelada strdi, jo lahko začnemo polniti v pomite in sterilizirane (ogrete) kozarčke. Zapremo s pokrovčki in postavimo na toplo, da se počasi ohlaja, pri čemer se morajo pokrovčki vbočiti. In nato samo še uživamo..

Ni komentarjev:

Objavite komentar